Απόφθεγμα

Απόφθεγμα

ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΕ !

 


Αποδοχή, Ισότητα, Διαφορετικότητα, Ρατσισμός, Σεβασμός είναι έννοιες και αξίες που πρέπει να αποκτήσουμε από μικρή ηλικία. Σκοπός του προγράμματος είναι να παρακινήσουμε τους μαθητές να αποκτήσουν δεξιότητες ζωής, κριτική σκέψη και να αναπτύξουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη μέσα από τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και με σύμμαχο τις νέες τεχνολογίες .

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 21+ – Α’ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Α’ ΤΑΞΗΣ : 

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ - ΔΟΔΟΥΤΖΗ

ΑΝΤΩΝΙΑ ΤΟΥΤΖΙΑΡΗ

Α’ ΤΑΞΗ – ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ

3.    Ενδιαφέρομαι και ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη

ΤΙΤΛΟΣ : Παιδιά του κόσμου ενωθείτε !

           Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα

                 Διάρκεια : 5 τρίωρα εργαστήρια (15 ώρες)



Αναγνωρίζοντας τη σημασία της κοινωνικής και πολιτικής συνείδησης των μαθητών και την ανάγκη να καλλιεργηθεί η αντίληψη της ισότιμης συνύπαρξης των ατόμων σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, καθώς και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα ,πραγματοποιούμε το συγκεκριμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του 21 αιώνα.

Κύριος σκοπός είναι οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν και να ενσωματώσουν αξίες, δεξιότητες και στάσεις σε πρακτικές της καθημερινής ζωής και στον τρόπο σκέψης τους, έτσι ώστε να καταστούν μελλοντικοί ενεργοί πολίτες, οι οποίοι γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και σέβονται τις υποχρεώσεις τους.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

 ·   Να ενημερωθούν για τα δικαιώματα του παιδιού και τις υποχρεώσεις του.

· Να επεξεργαστούν έννοιες όπως αποδοχή, ισότητα, διαφορετικότητα, ξενοφοβία, ρατσισμός, σεβασμός στον άλλον κ. ά

·   Να αναγνωρίσουν την αξία της ισότιμης συνύπαρξης των ανθρώπων με την αποδοχή της διαφορετικότητας.

·   Να κατανοήσουν την έννοια της διαπολιτισμικότητας του σχολείου μας και την ανάγκη της προστασίας του συμμαθητή/τριας, οποιασδήποτε καταγωγής και θρησκείας.

·   Να ανακαλύψουν βιωματικά τη σπουδαιότητα της ένταξης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ή παιδιών Αμεα στην τάξη και στο σχολείο.

·    Να κατανοήσουν και να εξασκηθούν στην αποφυγή της σχολικής βίας και εκφοβισμού μέσω βιωματικών δράσεων.

·     Να αναπτύξουν τη συναισθηματική νοημοσύνη τους μπαίνοντας στη θέση του άλλου.

·  Να αναπτύξουν δεξιότητες καλής επικοινωνίας και συνεργασίας, να εξασκηθούν στη δημοκρατική διαδικασία λήψης αποφάσεων και να καλλιεργήσουν κλίμα αμοιβαίου σεβασμού.

·  Να εκφράζονται μέσα από τις τέχνες στην εκπαίδευση (εικαστικά, μουσική, θεατρική αγωγή) και να αναστοχάζονται δημιουργικά και με την παραγωγή καλλιτεχνικών δρώμενων και δραστηριοτήτων.

·  Να εκφράζονται μέσα από τις τέχνες στην εκπαίδευση (εικαστικά, μουσική, θεατρική αγωγή) και να αναστοχάζονται δημιουργικά και με την παραγωγή καλλιτεχνικών δρώμενων και δραστηριοτήτων.

 

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ !

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΔΩ


Στόχοι : 

  • Η γνωριμία με τα παιδιά διαφόρων φυλών και χωρών.
  • Η επισήμανση στις ομοιότητες από ότι στις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των ανθρώπων που περιστοιχίζουν μια κοινωνία αλλά και της τάξης μας.
  • Η ισότητα μεταξύ των ανθρώπων τόσο σε ατομικό, κοινωνικό αλλά και σε πολιτισμικό επίπεδο.
  • Ο μη διαχωρισμός μεταξύ των γηγενών ή μεταναστών μαθητών.
  • Η αύξηση της συναίσθησης καθώς και της επίγνωσης του πολιτισμού και των μορφών των εθνικών και φυλετικών ομάδων.
  •  Η προετοιμασία των μαθητών για τους διάφορους πολιτισμούς που μπορεί να τους περιβάλλουν μετέπειτα στη ζωή τους, τους βοηθά να αναπτυχθούν σε προσωπικό, συναισθηματικό αλλά και πνευματικό επίπεδο.
  • Η ενίσχυση των  συναισθημάτων όπως η αυτοεκτίμηση και η αυτογνωσία των μαθητών.

Δραστηριότητες :

  • Παρατήρηση μεταξύ των συμμαθητών και περιγραφή σε ομοιότητες και διαφορές.
  • Εικόνες παιδιών άλλων χωρών και φυλών και συζήτηση για τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους, τα σπίτια, την οικογένεια, τα αγαπημένα παιχνίδια, τη μόρφωση, τα συναισθήματα τους κ. ά.
  • Ενεργητική ακρόαση και ανάγνωση του βιβλίου : Τα παιδιά του κόσμου.


και το βιβλίο : Μια Ζωή σαν τη δική μου-Πως ζουν τα παιδιά σε όλον τον κόσμο

  •  Ομαδοποίηση εικόνων παιδιών από διάφορα μέρη του κόσμου, ανάλογα με τη φυλή στην οποία ανήκουν και τις βάζουμε πάνω στον παγκόσμιο χάρτη - Παιχνίδι " Βρες ποιος και από πού είναι ".



  • Δημιουργία του δικού μας χάρτη με τις φωτογραφίες των παιδιών στις χώρες από τις οποίες έχουν έρθει οι γονείς ως μετανάστες. Γνωρίζουμε τις σημαίες των συγκεκριμένων χωρών.



  •     Συγκέντρωση πληροφοριών για τα διαφορετικά ήθη και έθιμα, παραδόσεις και εκφράσεις σε διάφορες χώρες. Ενισχύουμε έτσι τη διαπολιτισμικότητα και καλλιεργήσαμε τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.
  •        Δημιουργία ψηφιακού βιβλίoυ - άλμπουμ με παιδιά και σημαίες από διάφορες χώρες .






ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ ΓΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΕ PDF EΔΩ
  •        Δραστηριότητες : Ειρήνη :  Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα .

Τ

      Τι νιώθει η Ειρήνη;



Τι θα κάναμε αν βρισκόμασταν στη θέση της;

Σκεφτόμαστε φορώντας τα έξι καπέλα της σκέψης του De Bono.


Άσπρο καπέλο


Η      Η Ειρήνη, βλέποντας τις φλόγες να πέφτουν από τον ουρανό, έφυγε μακριά. Ήταν πεινασμένη. Κανένας δεν ενδιαφερόταν για ένα παιδί που ήταν μόνο του και τρομαγμένο. Στην αρχή  βιώνει την  ανασφάλεια και την απόρριψη μέχρι να βρει  προστασία, αγάπη και ζεστασιά στο πιο απίθανο μέρος.

                                                                   Κόκκινο καπέλο : Συναισθήματα

Τι νιώθουμε για την μικρή Ειρήνη;

Αγάπη, λύπη, συμπόνια, στενοχωριόμαστε πολύ.



Πράσινο καπέλο: Δημιουργικότητα


Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς;


Μ                                                     Μαύρο καπέλο: Προβλήματα – δυσκολίες

Π    Ποια προβλήματα δημιουργούνται από την προσφυγιά;

Π     Πολλοί  πρόσφυγες εξαντλούνται από τις κακουχίες, όπως έλλειψη φαγητού και νερού, άσχημες καιρικές συνθήκες, έλλειψη φαρμάκων και δεν καταφέρνουν να βρουν μία χώρα φιλοξενίας.  Κάποιοι δεν έχουν καθόλου χρήματα. Υπάρχει δυσκολία στην επικοινωνία γιατί μιλούν διαφορετική γλώσσα. Πολλοί τους εκμεταλλεύονται ή τους βλέπουν με καχυποψία.


Κίτρινο καπέλο: Αισιοδοξία

          Οι πρόσφυγες έχουν κουραστεί και ταλαιπωρηθεί πολύ! Τι μπορούμε να κάνουμε για να ζούμε όλοι καλύτερα;




    Διαβάζουμε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού


 Μπλε καπέλο: Συμπεράσματα


Η      Η γη είναι ένα σπίτι για όλους τους ανθρώπους. Πρέπει να φροντίσουμε ώστε να επικρατεί φιλία, αγάπη ειρήνη.

  •        Βλέπουμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και ακούμε τραγούδια.








2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΕΙΜΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ, ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ !

H ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΔΩ

Στόχοι : 

  •          Η συνειδητοποίηση της  ισότιμης και δημιουργικής συνύπαρξης  των ατόμων σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, καθώς και η αντίληψη  της διαφορετικότητας και η συνειδητοποίηση της μοναδικότητας του κάθε ανθρώπου.
  •      Η ευαισθητοποίηση σε θέματα κοινωνικής αδικίας, ανισότητας, μη ανοχής στο διαφορετικό.
  •          Η ευαισθητοποίηση απέναντι σε άτομα ΑΜΕΑ και σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.
  •       Η εξοικείωση με έννοιες όπως ανοχή, διαφορετικότητα, κοινωνικός αποκλεισμός, κοινωνική ανεκτικότητα, ξενοφοβία, ρατσισμός.

Δραστηριότητες :

  •        Ενημέρωση για τα ΑΜΕΑ - Βιωματικές δράσεις για την ενίσχυση της ικανότητας της ενσυναίσθησης των μαθητών/τριων




  •     Αξιοποίηση Αισθητικής Αγωγής (Εικαστική παρέμβαση και τεχνικές – Θεατρικό παιχνίδι – Παιχνίδια ρόλων με στόχο την αποδοχή )





  •   Αξιοποίηση ΤΠΕ ( ψηφιακά εργαλεία της Πληροφορικής, ψηφιακές  παρουσιάσεις , ψηφιακά διαδραστικά παιχνίδια και προβολή video και animation)

  •     Εκπαιδευτικά βίντεο και τραγούδια







  •        Παραμύθια για τη Διαφορετικότητα


ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΕ PDF ΕΔΩ


TO ΒΙΒΛΙΟ ΣΕ PDF EΔΩ

  •         Παραμύθια - Βίντεο    






 


  •      Βίντεο και Αnimation για τα ΑΜΕΑ







  •        Εκπαιδευτικό Υλικό Φυλλάδια Εργασιών

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΕΛΜΕΡ Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ
ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ







3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΟΧΙ ΛΕΜΕ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ !




Στόχοι

  •        Η ενημέρωση για το τι είναι σχολική βία και εκφοβισμός και επίσης για το cyberbullying.
  •        Η  αναγνώριση και επισήμανση  των περιπτώσεων βίας και εκφοβισμού που μπορεί να εμφανιστούν σε ένα σχολείο.
  •      Η δημιουργία  θετικού ψυχολογικού κλίματος στην τάξη για αποφυγή εκδηλώσεων σχολικής βίας.
  •         Η διαχείριση των περιστατικών βίας και τρόποι  συμφιλίωσης των μαθητών.
  •         H καλλιέργεια της ενσυναίσθησης για τα παιδιά θύματα της σχολικής βίας.
          Δραστηριότητες :

  •      Σενάριο Διδασκαλίας : «Όλοι μια αμυγδαλιά» - Διαφορετικότητα με αφορμή το μάθημα στη Γλώσσα «Μύτη σαν σαλάμι».
  •      Αξιοποίηση Αισθητικής Αγωγής (Εικαστική παρέμβαση και τεχνικές – Θεατρικό παιχνίδι – Παιχνίδια ρόλων με στόχο την αποφυγή της σχολικής βίας και την αποδοχή). 
  •         Κατασκευή Αφίσας από τα παιδιά για τη σχολική βία και τον εκφοβισμό.
  •         Ενημέρωση σχετικά με τη σχολική βία και εκφοβισμό (βίντεο και animation)





  •      Παραμύθια για τη σχολική βία



  •       Συνεργασία με φορείς - Εκπαιδευτικό υλικό για Cyberbullying


  •       Εκπαιδευτικό ΥλικόΦυλλάδια Συμφιλίωσης




4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ !


ΒΙΒΛΙΟ ΣΕ PDF

Στόχοι :         

  •         Η γνωριμία με τα δικαιώματα του παιδιού. Πρέπει τα παιδιά να εμπεδώσουν την ιδέα ότι οι βασικές ανάγκες μπορούν να θεωρηθούν δικαιώματα και επίσης να βοηθηθούν να διαχωρίσουν τις επιθυμίες από τις ανάγκες τους.

  •    Η διερεύνηση και η ευαισθητοποίηση  για τα προβλήματα που υπάρχουν όταν παραβιάζονται τα δικαιώματά τους. Πρέπει να αντιληφθούν ότι υπάρχει «μια διαφορετική πραγματικότητα» για χιλιάδες παιδιά σαν κι αυτά.

  •      Η ανάπτυξη κλίσεων και δεξιοτήτων, που θα συμβάλλουν στην καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής τους σκέψης.

  •        Η καλλιέργεια κουλτούρας σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα.

  •       Η εκμάθηση να περιφρουρούν τα δικαιώματά τους, καθώς και να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους.


Δραστηριότητες :

  •        Φιλαναγνωσία - Βιβλίο " Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι" του Ευγένιου Τριβιζά




E

  •      Αξιοποίηση ΤΠΕ για ενημέρωση και γνωριμία με τα ανθρώπινα Δικαιώματα( ψηφιακά εργαλεία της Πληροφορικής, ψηφιακές  παρουσιάσεις , ψηφιακά διαδραστικά παιχνίδια και προβολή video και animation).
          ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ









   
           ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ UNICEF











         ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ





















5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ


Η  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ

       Στόχοι :

 

·   Η γνωριμία με  παγκόσμιες οργανώσεις, διεθνείς και ελληνικές, που αγωνίζονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα και βοηθούν τα παιδιά του κόσμου που έχουν ανάγκη, καθώς και τις δράσεις τους.  

Δ   Δραστηριότητες :

  •        UNICEF :  To σχολείο μας ανήκει στα σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών .Στις 20 Νοέμβρη, Παγκόσμια Μέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, γνωρίσαμε ήδη και συζητήσαμε τη χάρτα δικαιωμάτων του παιδιού και τις Βασικές Αρχές της Διεθνούς Σύμβασης των δικαιωμάτων του παιδιού από την ιστοσελίδα της UNICEF.




  •       Εκπαιδευτικό πρόγραμμα και Δράσεις από την  Mικρή Πυξίδα Compasito

  •      ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ :Από την ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Παιδιού ήδη έχουμε διαβάσει τη «Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια» . Έντυπο «Έχω, έχεις, έχει, όλοι έχουμε δικαιώματα» (πάλι από την ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Παιδιού) διαβάσαμε τα δικαιώματα των παιδιών και σχολιάσαμε την εξαιρετικά επιτυχημένη εικονογράφηση.  
  •       Αξιοποίηση ΤΠΕ – Αναζήτηση ( ψηφιακά εργαλεία της Πληροφορικής, ψηφιακές  παρουσιάσεις και προβολή video και animation )







 Παρουσίαση των αποτελεσμάτων και διάχυσής τους (εκθέσεις, παρουσιάσεις)

  Ανακεφαλαίωση – Σύνοψη συμπερασμάτων - Αξιολόγηση






ΔΕΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΔΩ






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Social Share buttons