Απόφθεγμα

Απόφθεγμα

ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΕΜΠΝΕΕΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ !

 

Το «Πρόγραμμα Προώθησης Θετικών Συμπεριφορών» (ΠροΘεΣυ) είναι ένα σχολικό σύστημα που στοχεύει στη δημιουργία ενός ασφαλούς, υποστηρικτικού και χαρούμενου μαθησιακού περιβάλλοντος. Μέσα από κοινές αξίες, σαφείς κανόνες και ενίσχυση θετικών προτύπων, το πρόγραμμα βοηθά όλους – μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς – να καλλιεργήσουν στάσεις σεβασμού, ενσυναίσθησης και συνεργασίας.

Το ΠροΘεΣυ δεν εστιάζει στην τιμωρία, αλλά στην ενδυνάμωση, στην ενίσχυση και στην επιβράβευση.  Δεν επιβάλλει, αλλά εμπνέει ! Με τη βοήθεια όλης της σχολικής κοινότητας, προωθεί μια κουλτούρα θετικότητας όπου κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να ανθίσει, να αισθάνεται αποδεκτό και να δίνει τον καλύτερό του εαυτό. 

Στόχος μας είναι κάθε παιδί να νιώθει ότι ανήκει, να αναπτύσσει τις δεξιότητές του και να εμπνέεται καθημερινά να δίνει τον καλύτερό του εαυτό — γιατί η θετική συμπεριφορά είναι η βάση για ένα καλύτερο αύριο !

Μέσα από δράσεις, συνεργασία και καθημερινή ενίσχυση των θετικών στάσεων, προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε ένα σχολικό κλίμα χαράς, σεβασμού και αλληλοϋποστήριξης ! Παρακάτω ακολουθούν οι δραστηριότητες και το υλικό μας κατά την υλοποίηση του προγράμματος .

TO OΡΑΜΑ ΜΑΣ !


ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΜΑΣ



ΑΞΙΑ : ΣΕΒΑΣΜΟΣ


ΣΣυνεργασία = Μαθαίνουμε και προχωράμε μαζί.
ΕΕυγένεια = Μιλάμε όμορφα, ακούμε με σεβασμό.
ΒΒοήθεια =Προσφέρουμε χέρι σε όποιον το χρειάζεται.
Α Αποδοχή =Δεχόμαστε τη διαφορετικότητα του άλλου.
ΣΣυνέπεια =Κρατάμε τον λόγο μας και τις υποσχέσεις μας.
ΜΜέριμνα =Νοιαζόμαστε για τον χώρο και τους ανθρώπους γύρω μας.
ΟΟμαδικότητα =Μαθαίνουμε καλύτερα όταν είμαστε ομάδα.
ΣΣυμπερίληψη =Η αξία που ενώνει όλες τις άλλες.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΝΕΡΓΟΣ ΑΚΡΟΑΤΗΣ

 Ο Ενεργός Ακροατής βοηθά στη δημιουργία ενός θετικού κλίματος, όπου όλοι αισθάνονται ότι η γνώμη τους ακούγεται και εκτιμάται. Με αυτόν τον τρόπο, η μάθηση γίνεται πιο συνεργατική, πιο δημιουργική και πιο ευχάριστη για όλους. Για αυτό ακολουθεί τους κανόνες της συζήτησης. Αυτό σημαίνει να:
  • Κοιτάζει τον ομιλητή και δείχνει προσοχή.

  • Δεν διακόπτει, αφήνοντας τον άλλον να ολοκληρώσει τη σκέψη του.

  • Χρησιμοποιεί ερωτήσεις και σχόλια για να καταλάβει καλύτερα και να δείξει ότι συμμετέχει.

  • Σέβεται τους κανόνες της τάξης, όπως να μιλά με ευγένεια, να ακουμπά ήρεμα τα χέρια του στο θρανίο και να μην αποσπάται από ηλεκτρονικές συσκευές.



ΦΩΝΟΜΕΤΡΟ

Το φωνόμετρο είναι ένας εύκολος τρόπος να γνωρίζουμε πόσο δυνατά ή σιγά πρέπει να μιλάμε μέσα στην τάξη, ώστε όλοι να ακούν και να νιώθουν άνετα. Η τήρησή του δείχνει σεβασμό προς τους συμμαθητές και τον εκπαιδευτικό.

Κανόνες για σωστή χρήση του φωνόμετρου:

  • Σιγά: όταν δουλεύουμε ατομικά ή διαβάζουμε.

  • Μέτρια φωνή: όταν μιλάμε σε μικρή ομάδα.

  • Δυνατά: μόνο όταν ο εκπαιδευτικός το επιτρέπει για παρουσίαση ή δραστηριότητα.

  • Σιωπή όταν χρειάζεται: ακούμε τον ομιλητή χωρίς να διακόπτουμε.

Η σωστή χρήση του φωνόμετρου βοηθά να διατηρείται η τάξη ήρεμη και οργανωμένη, και όλοι νιώθουν ότι μπορούν να συμμετέχουν και να εκφράζονται με ασφάλεια.


ΕΥΓΕΝΕΙΑ 

Η ευγένεια σημαίνει να φερόμαστε στους άλλους με σεβασμό, καλοσύνη και προσοχή. Στην τάξη, η ευγένεια δείχνει ότι εκτιμάμε τους συμμαθητές και τον εκπαιδευτικό, ότι ξέρουμε να ακούμε και να μιλάμε με τρόπο που δεν πληγώνει κανέναν.

Κανόνες ευγένειας που βοηθούν την τάξη να λειτουργεί καλύτερα:

  • Χαιρετάμε και χρησιμοποιούμε ευγενικές λέξεις (παρακαλώ, ευχαριστώ, συγγνώμη).

  • Ακούμε τον άλλον χωρίς να διακόπτουμε.

  • Σεβόμαστε τα αντικείμενα και τον χώρο της τάξης.

  • Δίνουμε προσοχή στα συναισθήματα των άλλων και δείχνουμε ενσυναίσθηση.

  • Συνεργαζόμαστε και βοηθάμε όποιον έχει ανάγκη.

Η ευγένεια δημιουργεί θετική ατμόσφαιρα, όπου όλοι αισθάνονται ασφαλείς, άνετοι και πρόθυμοι να συμμετέχουν. Με λίγα λόγια, η ευγένεια κάνει το σχολείο ένα μέρος όπου όλοι θέλουν να βρίσκονται.

ΑΞΙΑ : ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ



ΥΥπομονή = Μαθαίνω να περιμένω και να προσπαθώ ξανά.
ΠΠρωτοβουλία = Δοκιμάζω, αναλαμβάνω δράση.
ΕΕιλικρίνεια = Λέω την αλήθεια, ακόμα κι όταν είναι δύσκολη.
ΥΥποστήριξη = Βοηθώ τους άλλους με χαρά.
ΘΘάρρος = Αντιμετωπίζω τις δυσκολίες με δύναμη.
ΥΥπευθυνότητα = Φροντίζω τον εαυτό μου και τους γύρω μου.
ΝΝοιάξιμο = Δείχνω ενδιαφέρον για ό,τι με περιβάλλει.
ΟΟργάνωση = Προγραμματίζω και ολοκληρώνω τις υποχρεώσεις μου.
ΤΤιμιότητα = Σέβομαι τους κανόνες και τους ανθρώπους.
ΗΗρεμία = Δρώ με ψυχραιμία και σεβασμό.
ΤΤαπεινότητα = Αναγνωρίζω τα λάθη μου και μαθαίνω.
ΑΑφοσίωση = Δίνω τον καλύτερό μου εαυτό σε ό,τι κάνω.

ΑΞΙΑ : ΑΓΑΠΗ


ΑΑποδοχή = Δεχόμαστε τον άλλον όπως είναι.
ΓΓενναιοδωρία = Μοιραζόμαστε χωρίς να περιμένουμε αντάλλαγμα.
ΑΑλληλεγγύη = Στεκόμαστε δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη.
ΠΠροσφορά = Βοηθάμε, φροντίζουμε, συμμετέχουμε.
Η Ηρεμία = Κρατάμε το χαμόγελο και τη γαλήνη μέσα μας και γύρω μας.


ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ 

Στο σχολικό πρόγραμμα ΠροΘεΣυ, η επιβράβευση χρησιμοποιείται για να ενισχύσει τις θετικές συμπεριφορές των μαθητών και να τους δείξει ότι οι προσπάθειές τους εκτιμώνται. Οι μαθητές μπορούν να κερδίζουν:

  • Αστεράκια, όταν δείχνουν σεβασμό, υπευθυνότητα, ευγένεια ή συνεργασία.

  • Κουπόνια, που μπορούν να εξαργυρώσουν για μικρές δραστηριότητες, προνόμια ή επιπλέον χρόνο σε παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες.

Η διαδικασία αυτή δεν έχει σκοπό να ανταγωνίζεται τους μαθητές μεταξύ τους, αλλά να ενθαρρύνει την προσωπική πρόοδο και τη θετική συμμετοχή. Κάθε αστεράκι και κουπόνι θυμίζει ότι η καλή συμπεριφορά και η συνεργασία αναγνωρίζονται και επιβραβεύονται, δημιουργώντας ένα κλίμα ενθουσιασμού, σεβασμού και αμοιβαίας υποστήριξης στην τάξη.







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Social Share buttons